Buspas - oddzielny pas dla autobusów i autokarów
To że autobusy i autokary spalają dużo paliwa nie powinno dziwić, przecież są to duże i ciężkie pojazdy. Oczywiście można by wiele zrobić, aby autobusy paliły mniej: jednym z ciekawych pomysłów jest stworzenie pasa tylko dla pojazdów tego typu. Mogłoby to przynieść ogromne oszczędności, a co za tym idzie obniżyłoby to koszty firm transportowych. Prawdopodobnie doprowadziłby to do zmniejszenia ceny biletów za przejazdy. Oczywiście takie działanie wymagałby inwestycje, jednak korzyści z niej wynikające są kuszące. Może kiedyś doczekamy takiego specjalnego pasa, póki co zostaje nam stać w korkach razem z autobusami i autokarami.
Podjadanie w autokarze można, ale...
Chyba każdy lubi coś zjeść w podróży, zwłaszcza takiej dłuższej. Wiele osób preferuje zabierać słodycze; wszelkiego rodzaju batoniki, czekolady, żelki, wafelki, cukierki itp. Z jednej strony działają dobrze, ponieważ dostarczają dużą dawkę węglowodanów, jednak wzmagają pragnienie przez co więcej pijemy, a sam cukier jest dość moczopędny.
To samo tyczy się słonych przekąsek. Nie rodzi to problemu gdy autokar jest wyposażony w WC, jednak problemy zaczynają się gdy takowego nie ma na pokładzie naszego środka transportu.
Trochę historii
Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus