Nie dla tradycjonalistów

śmy się zdziwili, gdyby ktoś nam zaproponował dokonywanie zakupów w Internecie czy na przykład uregulowanie należności finansowych za rachunki za pomocą smartfonów czy tabletów, to jednak dzisiaj dla większości osób jest to już no

Nie dla tradycjonalistów

Popularność wirtualnych biur

W dzisiejszym świecie coraz więcej spraw możemy załatwić za pośrednictwem Internetu. Chociaż jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu bardzo byśmy się zdziwili, gdyby ktoś nam zaproponował dokonywanie zakupów w Internecie czy na przykład uregulowanie należności finansowych za rachunki za pomocą smartfonów czy tabletów, to jednak dzisiaj dla większości osób jest to już norma. Nic więc dziwnego, że również bardziej poważne sprawy są załatwiane za pośrednictwem Internetu. Dlatego też takie usługi, jak wirtualne biura są dzisiaj ta powszechne i tak chętnie wykorzystywane przez tych przedsiębiorców, którzy nie posiadają swojej powierzchni biurowej. Wirtualne biura są również bardzo wygodnym rozwiązaniem dla osób, które nie przepadają za czynnościami administracyjnymi.


Oferty dodatkowe w prowadzeniu wirtualnych biur

Coraz częściej oferta firm związanych z prowadzeniem wirtualnej działalności biurowej musi być mocno zróżnicowana. W związku z tym, że coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z takich usług, a wirtualne biura stają się coraz popularniejsze, oferta takich firm musi być naprawdę elastyczna. Dzięki temu możemy zaobserwować nie tylko standardowe usługi, jakie zwykle wykonuje się w ramach takiej pracy. Wirtualne biura dzisiaj to nie tylko odbiór korespondencji pocztowej czy obsługa strony internetowej. Coraz częściej firmy zajmujące się prowadzeniem wirtualnej działalności biurowej posiadają rzeczywiste powierzchnie biurowe, które są wynajmowane klientowi na określony czas. Można powiedzieć, że jest to taka namiastka prawdziwego biura.


Obowiązek stosowania instrukcji kancelaryjnych

Wszystkie państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne wytwarzające materiały archiwalne mają obowiązek posiadania i stosowania instrukcji kancelaryjnej. Opracowywać ją mogą naczelne i centralne organy dla wszystkich jednostek organizacyjnych określonego działu administracji publicznej lub tylko same zainteresowane w ich wdrożeniu jednostki organizacyjne. Instrukcja kancelaryjna jest określona rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. ? dla organów gminy i związków międzygminnych, organów powiatu, organów samorządu województwa i organów zespolonej administracji rządowej w województwie, a także urzędów obsługujących te organy. Dla innych podmiotów ? nie objętych rozporządzeniem ? instrukcje kancelaryjne, po wcześniejszym uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym, na mocy ustawy archiwalnej podlegają zatwierdzeniu przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych za pośrednictwem dyrektora właściwego archiwum państwowego. Uzgadnianie i zatwierdzanie ich ma na celu czuwanie, by powstające akta narastały w sposób właściwy, zgodnie z obowiązującymi przepisami archiwalnymi. Jednostki niepaństwowe nie mają obowiązku posiadania instrukcji kancelaryjnej, ale gdy chcą taką stworzyć, to mogą konsultować się z archiwami państwowymi lub ze Stowarzyszeniem Archiwistów Polskich.

Instrukcję kancelaryjną tworzy się ? w przypadku podmiotów nie objętych rozporządzeniem ? przede wszystkim na podstawie regulaminu organizacyjnego danej jednostki. Instrukcję kancelaryjną zatwierdza do użytku kierownik jednostki; w przypadku jednostek państwowych i samorządowych po uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna