Kwestie dotyczące transportu zbiorowego
W Polsce podstawowe kwestie dotyczące publicznego transportu zbiorowego reguluje ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym.
Publiczny transport zbiorowy może odbywać się w Polsce na podstawie:
umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego pomiędzy organizatorem a operatorem,
potwierdzenia zgłoszenia przewozu lub decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.
Ustawa o o publicznym transporcie zbiorowym nakazuje oznakowanie środków transportu, którymi są wykonywane usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, w sposób widoczny dla pasażera, podawanie rozkładu jazdy do publicznej wiadomości na wszystkich dworcach i przystankach wymienionych w rozkładzie jazdy, a także upublicznianie cenników opłat lub taryf oraz regulaminów przewozu osób (zawierających warunki obsługi podróżnych, warunki odprawy oraz przewozu osób i bagażu, wskazujących podmiot właściwy do przyjmowania skarg i reklamacji wynikających z realizacji usług oraz terminy ich rozpatrywania).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Publiczny_transport_zbiorowy
Taksówką nie tylko po mieście
Taksówką nie jeździ się jedynie po mieście, jak mogłoby się wydawać. Często zdarzają się również trasy między miastami, albo na lotniska. Z przejazdem na lotnisko to jest to o tyle korzystne, że jest mała szansa, że spóźnimy się na nasz lot. Zapłacimy też znacznie mniej niż za postawienie swojego auta na parkingu pod lotniskiem, zwłaszcza gdy wyjeżdżamy na długo.
Dużo kursów jest też pomiędzy lotniskami, albo na lotniska zagraniczne, wynika to z kilku faktów. Nie każde lotnisko obsługuje dane kierunki i trzeba znaleźć sobie transport na inne lotnisko- czyli lot z przesiadką. Dużo ludzi wykupuje przejazdy na zagraniczne lotniska, np. w Berlinie, które obsługuje znacznie więcej lotów niż nasze lotniska.
Konkurencyjna branża taksówek
Firmy taksówkarskie muszą przyciągać klientów na wszystkie sposoby, bo przecież konkurencji na rynku nie brakuje. Wielu z właścicieli takich firm zachodzi w głowę co można jeszcze zrobić, aby więcej klientów korzystało właśnie z ich taksówek.
Pierwszym czynnikiem decydującym o wyborze firmy może być cena za daną trasę, ale nie zawsze warto walczyć z konkurencją jedynie ceną. Stan i klasa aut też jest istotna, no bo kto nie wolałby się przejechać mercedesem z 2014 roku, gdy inna firma ma mercedesa z 1994.
Dalej są wszelkie wygody oferowane na pokładzie aut: klima, płatności bezgotówkowe i inne rzeczy zwiększające komfort podróży.