Marketing kosmetyczny
Marketing dla branży kosmetycznej jest coraz bardziej zauważalny i nachalny. Jest coraz więcej reklam z akcji promocyjnych danych marek kosmetycznych, gdzie gwarantuje się skuteczne działanie...ich produktu. Jednak ile w tym prawdy to tylko konsument może stwierdzić po przetestowaniu takiego produktu, oczywiście musi najpierw go kupić.
Warto odpowiedzieć sobie na pytanie czy faktycznie potrzeba nam tyle kosmetyków i każdy na inną porę dnia i część twarzy. 20 lat temu wystarczał jeden krem do twarzy, najczęściej nawilżający i to by było na tyle. Teraz kremów do twarzy wg reklam powinno się mieć 5 czy nawet 10. Quo vadis rynku kosmetyczny?
Bezpieczne kosmetyki
Stosowanie kosmetyków, które nas nie podrażniają jest bardzo ważne. Tyczy się to nie tylko kremów i maseczek, ale również artykułów higieny takich jak: mydło, szampon czy też żel pod prysznic. Na pewno będzie to miało duży wpływ na stan naszej skóry, a co za tym idzie nie będzie trzeba kupować dużych ilości niepotrzebnych podkładów i fluidów.
Stosowanie hipoalergicznych kosmetyków jest bardzo ważne również przy pielęgnacji skóry dziecka, czy też niemowlęcia. To dla nich przeznaczone są najdelikatniejsze i najłagodniejsze środki myjące i pielęgnacyjne. Tak samo jak o skórę dziecka, tak samo powinniśmy dbać o naszą skórę, która ma takie same wymagania- tylko jest mniej wrażliwa.
Niedoskonałości i błędne koło
Nadmierne stosowanie mocnego, utrudniającego skórze oddychanie, może prowadzić do pogorszenia się jej stanu i uwydatnienia niedoskonałości. To takie błędne koło: mamy niedoskonałości skóry i staramy się je zakryć makijażem, a im więcej go nakładamy tym bardziej nasza skóra robi się niezdrowa.
W takiej sytuacji trzeba zrezygnować z większości środków, zacząć stosować kosmetyki naturalne i niepodrażniające skóry. Można też próbować wizyt u dermatologa, który zaproponuje odpowiednie leczenie naszej skóry. Na dłuższą metę da to lepszy efekt wizualny niż intensywne smarowanie się kremami i pudrami.
Stara dobra Nivea
Nivea (łac. niveus ? śnieżnobiały) ? linia produktów kosmetycznych międzynarodowego koncernu Beiersdorf AG z Hamburga w Niemczech.
Pierwszym produktem tej linii był Nivea Creme (krem Nivea), który został wprowadzony na rynek w 1911 r. przez firmę ?Beiersdorf & Co?, której właścicielem był wówczas Oskar Troplowitz, farmaceuta, urodzony w 1863 roku w Gliwicach. Współwynalazcami kremu byli chemik Isaak Lifschütz i dermatolog Paul Gerson Unna. Troplowitz nadał kremowi nazwę Nivea, z łacińskiego niveus/nivea/niveum (śnieżno-biały).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nivea