Auta i ciężarówki - serwisowanie

będąc elementem mechanizmu korbowego. Nazwy wał korbowy i wykorbiony stosowane bywają zamiennie, lecz podawanym kryterium podziału jest posiadanie przez wał korb (wał korbowy) lub wykorbień (wał wykorbiony). Zwyczajowo wałem k

Auta i ciężarówki - serwisowanie

Wikipedia o wale korbowym

Wał korbowy (lub wał wykorbiony) ? rodzaj wału, posiadającego czopy przesunięte względem swojej osi. Służy zwykle do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy, będąc elementem mechanizmu korbowego.

Nazwy wał korbowy i wykorbiony stosowane bywają zamiennie, lecz podawanym kryterium podziału jest posiadanie przez wał korb (wał korbowy) lub wykorbień (wał wykorbiony). Zwyczajowo wałem korbowym nazywa się wał będący częścią silnika tłokowego, sprężarki tłokowej i podobnych im urządzeń.

W budowie wału korbowego wyróżnić można czopy główne(1), leżące w osi łożysk wału i o trochę mniejszym przekroju czopy korbowe(2), oddalone od tej osi.

Najczęściej spotykane są stalowe wały kute, rzadziej stosuje się odlewane wały żeliwne (żeliwo sferoidalne lub perlityczne). Wały korbowe odkuwane są ze stali węglowej bądź rzadziej ze stali stopowej. Kształt wału zależy głównie od układu i liczby cylindrów i kolejności zapłonu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy


Montaż nowych części samochodowych

Zakup części do auta to często konieczność, której nie da się uniknąć. Samo ich znalezienie wiąże się z pewnymi trudnościami i sporymi kosztami, a kolejnym problemem może być ich wymiana. Nie wszystkie z nich są proste do zamontowania, a niektóre wymagają specjalistycznych sprzętów i warunków. Jeśli mamy możliwość, możemy wiele z nich zmienić samodzielnie, ale często nie jest to możliwe. W różnych przypadkach konieczna jest pomoc specjalisty i w takiej sytuacji warto postarać się o znalezienie dobrego warsztaty lub mechanika, który zapewni nam fachową obsługę. Obecnie na rynku znajdziemy mnóstwo propozycji, więc wystarczy jedynie dobrze się rozejrzeć i wybrać najlepszą opcję. Nie powinno nam to sprawić trudności.


Kwesia komfortu

Komfort cieplny ? zespół cech mikroklimatu, który powoduje dobre samopoczucie człowieka.
Odczucia termiczne człowieka odnoszą się głównie do równowagi cieplnej całego ciała. Na równowagę tę wpływa: aktywność człowieka, odzież jaką ma na sobie, jak również parametry otoczenia: temperatura powietrza, średnia temperatura promieniowania, prędkość przepływu powietrza i wilgotność względna. Na podstawie badań prof. Ole Fangera opracowano normę ISO wg której wrażenia cieplne ciała ludzkiego przewiduje się za pomocą wskaźników PMV i PPD.
Z doświadczeń inżynierów klimatyzacji wynika, że optymalne warunki dla ludzi wykonujących lekką pracę (np. praca biurowa) występują przy jednoczesnym spełnieniu następujących parametrów powietrza wewnętrznego:
? temperatura: lato 23 ? 26 °C; zima 20 ? 24 °C
? wilgotność względna: 40 ? 60% (max 35 ? 65%)
? prędkość powietrza w strefie przebywania ludzi: 0,2 ? 0,5 m/s
Nie zachowanie któregokolwiek z tych parametrów może powodować u ludzi odczucie duszności, parności lub przeciągu. W zależności jednak od aktywności i odzieży człowieka, przyjmuje się różne zakresy parametrów powietrza wewnętrznego.
Oprócz odczuć termicznych, równie istotnym elementem komfortu jest przebywanie w czystym powietrzu o odpowiedniej zawartości tlenu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja