Trochę podstaw
Układ zapłonowy ? część składowa silników o zapłonie iskrowym. Jego zadaniem jest wytworzenie iskry elektrycznej pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej w odpowiednim położeniu tłoka podczas pracy silnika, w celu zapalenia znajdującej się w cylindrze mieszanki paliwowo-powietrznej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_zap%C5%82onowy
Cewka zapłonowa - definicja
Cewka zapłonowa ? transformator impulsowy (właściwie: induktor) w bateryjnym układzie zapłonowym silników spalinowych. Uzwojenie pierwotne transformatora zawiera kilkadziesiąt zwojów, a uzwojenie wtórne kilka tysięcy zwojów. Obwód uzwojenia pierwotnego jest cyklicznie w odpowiednich momentach pracy silnika przerywany przez przerywacz mechaniczny lub elektroniczny. Rozłączenie uzwojenia pierwotnego powoduje skok napięcia na uzwojeniu wtórnym i wygenerowanie pojedynczego impulsu napięciowego, dającego iskrę na świecy zapłonowej. Silniki o takim systemie zapłonu nazywane są silnikami o zapłonie iskrowym.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Cewka_zap%C5%82onowa
Zarobki mechanika samochodowego
Wydaje się, że mechanicy samochodowi nigdy nie będą narzekać na brak zleceń, ponieważ obecnie po polskich drogach jeździ bardzo dużo różnych samochodów i w tym zakresie zauważana jest raczej tendencja wzrastająca, a nie malejąca. Jednocześnie, chociaż nowoczesne samochody są dużo bardziej bezpieczne i rzadziej się psują, to jednak są tak skonstruowane, że coraz trudniej jest wykonywać przy nich samodzielnie jakiekolwiek naprawy. W związku z tym mechanicy samochodowi muszą obecnie dobrze znać się na wszystkich mechanicznych urządzeniach pomagających w naprawie samochodów i być w tym zakresie porządnie wyszkoleni i wykształceni, dzięki temu zawsze będą dobrze zarabiać i znajdować pracę w coraz lepszych warsztatach.