Wycieczki, zjazdy lub mecze. A co z transportem?

zy pociąg?Porównując autokar do pociągu- na pierwszy rzut oka może wydawać się, że pociąg będzie lepszy. Jednak ma on swoje ograniczenia, których wynajęty autokar nie ma! Pociągi jak wiadomo jeżdżą po torach, nie ma torów, nie ma

Wycieczki, zjazdy lub mecze. A co z transportem? Transport krajowe bywają trudne, zwłaszcza przy zorganizowanej wycieczce, zdarza się, że jest konieczność zamówienia dodatkowego transportu. Należy mieć kontakt na .

Autokar czy pociąg?

Porównując autokar do pociągu- na pierwszy rzut oka może wydawać się, że pociąg będzie lepszy. Jednak ma on swoje ograniczenia, których wynajęty autokar nie ma! Pociągi jak wiadomo jeżdżą po torach, nie ma torów, nie ma pociągów. Problematyczne są też trasy, które nie zawsze doprowadzą nas do celu bezpośrednio. Często bywa tak, że musimy się przesiadać i to nawet po kilka razy, co z dużą grupą np. dzieci stwarza problem.

Na tych polach autokar wygrywa z pociągiem. Czy jest coś w czym autokar jest gorszy od pociągu? Chyba tylko cena przejazdu, ale biorąc pod uwagę obecne ceny i ich tendencję wzrostową to może się okazać, że już niedługo pociąg będzie nieopłacalnym transportem dla zorganizowanych grup.


Encyklopedia: Autobus przegubowy

Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem. Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy


Rozwój przewozu osób

Początki transportu masowego miały miejsce już w XIX kiedy to rozpowszechniły się omnibusy z napędem parowym. Ogólnie maszyny parowe spowodowały rozwój gospodarki i wielu nowych gałęzi przemysłu. A pradziadkiem omnibusów były dyliżanse ciągnięte przez konie z których korzystali ludzie pragnący dostać się z miejsca na miejsce. Jednak dyliżans był dość powolny, wrażliwy na uszkodzenia i napady.

Następnym dużym przełomem dla transportu, również osobowego, był silnik spalinowy. Pozwalał on na przewożenie większego ciężaru z większą prędkością niż maszyna parowa. Dodatkowo był bezpieczniejszy, a jego obsługa nie była tak skomplikowana. Wtedy zaczęły powstawać autobusy i autokary podobne do tych współczesnych. Był to też początek transportu publicznego.