Zbieranie informacji o dotacjach unijnych przez pracowników wirtualnego biura
Pracownicy wirtualnego biura mogą zajmować się szeroko pojętym doradztwem finansowym. Jednym z aspektów takiego doradztwa jest pomoc osobom wynajmującym wirtualne biuro w otrzymaniu dotacji unijnych. Najpierw zbierane będą dla nich informacje o aktualnych programach wsparcia dla nowych firm realizowanych przez Unię Europejską, a następnie przygotowywane będą wnioski o otrzymanie konkretnej dotacji. Samo przygotowanie wniosku nie wystarcza jednak do tego, żeby otrzymać jakąś dotację, ale musi być on poparty dokładną dokumentacją. Taka dokumentacja będzie zawierała informacje o profilu działalności konkretnej firmy oraz jej planowanym rozwoju i prowadzonych aktualnie inwestycjach. Dzięki takiemu dokładnemu przygotowaniu łatwiej będzie o otrzymanie jakiejś dotacji.
Lokalizacja wirtualnego biura
Podstawową zasadą działania wirtualnego biura jest prowadzenie współpracy z klientem w zakresie organizacji jego pracy z wymogiem zachowania poufności otrzymywanych informacji. Główną zaletą wirtualnego biura jest jego lokalizacja. Właściciele różnych firm zwykle wynajmują te lokale należące do wirtualnych biur, które są położone w centrach dużych miast, a dzięki temu mogą zdobywać nowych klientów. Na wyposażeniu wirtualnych biur znajdują się komputery i kserokopiarki oraz faksy. Dzięki temu mogą one odbierać wszystkie rodzaje korespondencji przychodzącej do wirtualnego biura i przekazywać je swoim zleceniodawcom. Oprócz tego w lokalu należącym do wirtualnego biura znajdują się pomieszczenia, które można wykorzystać do spotkań biznesowych.
Formy obsługi adresu emailowego należącego do klienta wirtualnego biura
Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.