Tajny klient na badaniu

st wiele, ale jedynie specjaliści w tej dziedzinie mogą odpowiednio zebrać i przetworzyć dane. Dane można zbierać na przykład prowadząc ankiety stacjonarne, telefoniczne czy internetowe (co staje się coraz bardziej popularne) n

Tajny klient na badaniu

Prowadzenie badań marketingowych

Badania marketingowe mają na celu sprawdzeni potencjału rynkowego danego towaru, produktu czy usługi. Metod prowadzenia i interpretacji takich badań jest wiele, ale jedynie specjaliści w tej dziedzinie mogą odpowiednio zebrać i przetworzyć dane.

Dane można zbierać na przykład prowadząc ankiety stacjonarne, telefoniczne czy internetowe (co staje się coraz bardziej popularne) na zadanej liczbie ankietowanych. Później wyniki ankiet są zbierane i interpretowane. Firmy zajmujące się takimi badaniami maja w swojej ofercie wiele metod prowadzenia badań marketingowych i najlepiej kontaktować się z nimi w celu konsultacji i wybrania najlepszej dla naszego biznesu metody.


O produkcie targetowanym

Targetowanie produktu- niby prosta sprawa: klient potrzebuje danego produktu, a my mu go dostarczamy. Proste i przejrzyste założenie jednak jest dość trudne w realizacji. Ponieważ trzeba zadbać o to, aby produkt był dostępny dla takiego klienta w miejscach w których robi zakupy.

Trzeba jeszcze produkt reklamować w radiu i telewizji, której słucha i ogląda nasz 'target'. Można też pokusić się o marketing szeptany i zachęcić klienta do kupna naszego produktu. Sposobów jest wiele, ale na każdym etapie promocji coś może pójść nie tak.


Jak prowadzi się badanie tajemniczego klienta

Badanie opinii klientów danej firmy może przynieść bardzo ciekawe wartościowe informacje o działaniu danego miejsca. Duże firmy mające filie w wielu miejscach korzystają z usługi tajemniczego klienta, aby sprawdzić czy fili spełnia ich wymagania i standardy.

Samo badanie jest wykonywane w tajemnicy przed pracownikami aby nie sfałszować wyników badania. Przebieg badania jest dość prosty. We wskazane miejsca przyjeżdża przedstawiciel firmy marketingowej i udając zwykłego klienta chodzi czy to po sklepie, czy zamawia jakąś usługę. Wszystkie swoje spostrzeżenia spisuje i przesyła wyniki do centrali, gdzie są one przesyłane dalej do klienta.