Skąd wziąć części? Jakiego mechanika wybrać?

ku. Wyparte praktycznie całkowicie zostały z motoryzacji w latach 90. przez układy wtryskowe zapewniające dzięki sterowaniu komputerowemu dawkowanie paliwa zależne od aktualnych parametrów pracy silnika co przekłada się na lepszą

Skąd wziąć części? Jakiego mechanika wybrać?

Skąd wziął się gaźnik?

Gaźnik został wynaleziony w 1876 roku przez Gottlieba Daimlera. Gaźniki były najpowszechniejszym sposobem zasilania silników benzynowych aż do lat 80. XX wieku. Wyparte praktycznie całkowicie zostały z motoryzacji w latach 90. przez układy wtryskowe zapewniające dzięki sterowaniu komputerowemu dawkowanie paliwa zależne od aktualnych parametrów pracy silnika co przekłada się na lepszą wydajność i oszczędność paliwa.

Gaźniki są używane w dalszym ciągu do zasilania niewielkich silników w motorowerach, skuterach, kosiarkach, spalinowych modelach zdalnie sterowanych. Samochody z silnikami wyposażonymi w gaźniki stosowane są w niektórych sportach motorowych (NASCAR).

W Rosji do 17 kwietnia 2012 produkowana była Łada 2105/2107 z silnikiem benzynowym zasilanym gaźnikiem.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik


Definicja opornika

Opornik, rezystor (z łac. resistere, stawiać opór) ? najprostszy element bierny obwodu elektrycznego, wykorzystywany jest do ograniczenia prądu w nim płynącego. Jest elementem liniowym: występujący na nim spadek napięcia jest wprost proporcjonalny do prądu płynącego przez opornik. Przy przepływie prądu zamienia energię elektryczną w ciepło. Idealny opornik posiada tylko jedną wielkość, która go charakteryzuje ? rezystancję. W praktyce występuje jeszcze pojemność wewnętrzna oraz wewnętrzna indukcyjność, co, np. w technice wysokich częstotliwości (RTV), ma duże znaczenie (jest to tzw. pojemność oraz indukcyjność pasożytnicza). W technologii bardzo wysokich częstotliwości ? kilkuset megaherców (MHz) i powyżej ? właściwości pasożytnicze typowego rezystora muszą być traktowane jako wartości rozproszone, tzn. rozłożone wzdłuż jego fizycznych wymiarów (zobacz: schemat zastępczy).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opornik


Jaki podział mają silniki tłokowe?

Ze względu na czynnik roboczy

silniki spalinowe tłokowe
silniki parowe
silniki pneumatyczne
silniki hydrauliczne

Ze względu na ustawienie cylindrów

silniki rzędowe
silniki widlaste (w układzie V)
silniki gwiazdowe
silniki w układzie przeciwsobnym (?bokser?)
silniki w układach specjalnych: dwurzędowy, X i delta

Ze względu na rodzaj ruchu tłoka

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym
silnik z tłokami przeciwbieżnymi
silniki z tłokiem obrotowym (?silnik Wankla?)

Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe

Ze względu na prędkość obrotową (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkoobrotowe
silniki średnioobrotowe
silniki wolnoobrotowe

Ze względu na średnią prędkość tłoka (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkobieżne
silniki średniobieżne
silniki wolnobieżne

Ze względu na sposób prowadzenia tłoka

silniki bezwodzikowe
silniki wodzikowe lub krzyżulcowe (wodzik dwustronny).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy