Odpowiednia firma od pozycjonowania to absolutna podstawa dla szybkiego rezultatu. Jak wybrać dobre , tak aby nasza strona była bezpieczna?
Samodzielne pozycjonowanie
Nie każdy zdaje sobie sprawę, ze wiele spraw związanych z promocją marki w internecie może wykonać samodzielnie, posiadając jedynie podstawową wiedzę z zakresu obsługi komputera. Rzeczy takie jak odpowiednie sformułowanie oferty i konstrukcja strony pomagają witrynie osiągać wysokie pozycje same z siebie, bez pomocy żadnego specjalisty seo.
Warto też zasięgnąć wiedzy na forach i blogach traktujących o pozycjonowaniu i optymalizacji strony, jednak takie zajęcie wymaga sporo czasu i zacięcia do tematu. A jak wiadomo czas jest zasobem ograniczonym, więc musimy podjąć decyzję czy mamy go na tyle żeby efektywnie rozwijać swoją firmę i jednocześnie zajmować się pozycjonowaniem.
Przyjazne strony
SEF to pojęcie odnoszące się do jasnego i czytelnego formułowania adresów stron internetowych. SEF ma na celu eliminację niezrozumiałego kodu z odnośników stron przy jednoczesnym przekazaniu wartościowych informacji (np. słowa kluczowe) oraz ułatwienia odwiedzającemu poruszanie się po stronie i odszukanie interesujących wiadomości. SEF ma również pozytywne przełożenie na tzw. optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek.
Przykład:
przed optymalizacją:
http://przyklad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1:wiadomosci&catid=1:boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym&Itemid=32
po zastosowaniu SEF:
http://przyklad.pl/wiadomosci/zagranica/1-boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym
Jak wynika z powyższego przykładu zaletą SEF jest obok większej przejrzystości, często także krótszy adres internetowy4.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Definicja SEM
SEM - Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach - ogół działań promocyjnych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW), które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.
Marketing w wyszukiwarkach dobrze opisuje następujące równanie SEM = SEO + PPC, gdzie SEO oznacza "Search Engine Optimization" - w Polsce bardzo często używa się terminu "pozycjonowanie", a PPC "Pay Per Click" czyli płatne za kliknięcie w link
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_w_wyszukiwarkach_internetowych