Naklejki mogą przybierać rozmaite formy i kształty, w tym również wypełniane tworzywami sztucznymi. Dzisiaj poligraficznych gadżetach.
Zapotrzebowanie na druk
Drukarnie są potrzebne, co do tego nikt nie ma wątpliwości, jednak czy są tak samo potrzebne jak 20 lat temu? To już kwestia dyskusyjna, ale z pewnością trochę zmieniły się potrzeby rynku i zapotrzebowania konsumentów.
Znacznie zwiększyła się bowiem produkcja materiałów marketingowych- ulotki, bannery, gazetki promocyjne, reklamy- a zmniejszyła produkcja książek oraz czasopism, głównie za sprawą popularyzacji internetu. Czy doczekamy czasów kiedy drukarze, operatorzy DTP oraz właściciele drukarni będą musieli poszukać sobie nowego zajęcia?
Poligrafia
Sama poligrafia to dział szeroki jak morze i różne rybki w tym morzu pływają. Od prostych druków ulotek po wielkie bannery czy naklejki na szyby. Przy tak szerokim pojęciu czasami ciężko powiedzieć w czym dany zakład poligraficzny się specjalizuje.
Niektóre zakłady stawiają właśnie na niskonakładowe druki małoformatowe, inne na naklejki, a jeszcze inne tylko na druk wielkoformatowy. Co utrudnia czasami wybór jednego zakładu dla naszych zleceń, ale cóż rynek jest jaki jest, a cena usług i ich jakość też są rzeczami istotnymi.
Stare i nowe wizytówki
Mała karteczka z danymi firmy, a tyle możliwości... Wizytówki w Polsce jeszcze 5-10 lat temu kojarzone były z białymi kartonikami, przeładowanymi informacjami. Do tego były kiepsko wykonane, a ich design wołał o pomstę do nieba.
Dzisiaj dalej spotyka się firmy mające wizytówki typu 'biały kartonik' ale na szczęście jest coraz więcej firm stawiających na nowoczesność.
Co więc powinna zawierać taka nowoczesna wizytówka- przede wszystkim logotyp, dobrze widoczny najlepiej nie sąsiadujący z żadnym innym elementem. Numer telefonu wcale nie jest konieczny i wiele zależy od branży, ostatnio coraz częściej zamiast tego podaje się adres strony. Nowoczesna wizytówka stawia na minimalizm i prostotę- co moim zdanie robi dużo lepsze lepsze wrażenie niż stary typ wizytówek.