Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron

omowaniuW oficjalnej terminologii rachunkowości jest to likwidacja środka trwałego. Formalnej likwidacji podlegają też środki trwałe zaginione. Ze względu na skutki finansowe oraz wpływ na środowisko sposób złomowania regulują

Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron Należy szukać dobrego mechanika, ponieważ to jedyna droga, aby naprawić nasze auto szybko i profesjonalnie. Jak dobrze wybrać mechanika i na co zwracać uwagę?

Encyklopedia o złomowaniu

W oficjalnej terminologii rachunkowości jest to likwidacja środka trwałego. Formalnej likwidacji podlegają też środki trwałe zaginione.

Ze względu na skutki finansowe oraz wpływ na środowisko sposób złomowania regulują zwykle przepisy prawa.

Ze względu na złożoność techniczną zadania, złomowaniem pewnych rodzajów środków technicznych zajmują się wyspecjalizowane przedsiębiorstwa, np. stocznia złomowa.

Przykładowo: jedyną możliwością legalnego pozbycia się starego samochodu jest oddanie go do punktu kasacyjnego. Zaświadczenie jest podstawą do wyrejestrowania pojazdu ? a w konsekwencji zniesienia obowiązku wnoszenia opłat związanych z użytkowaniem.

Złomowanie jako jeden z etapów przygotowania metalowych części pojazdów do dalszego wykorzystania nie może być utożsamiany z całościowym procesem recyklingu składającego się z innych etapów przygotowania materiałów metalowych do ponownej przeróbki.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Złomowanie


Naprawy warsztatowe- nieuczciwość mechaników

Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.

Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.


Naprawy starego auta

Kwestie dodatkowych kosztów związanych z naprawa auta to zawsze problematyczna sprawa. W końcu nikt nie lubi nieprzewidzianych wydatków, zwłaszcza gdy pojawiają się coraz częściej. Kiedy ma się auto starszej daty, to wizyty w warsztacie są coraz częstsze, a w efekcie wydajemy coraz więcej pieniędzy. Jak dobrze ktoś zauważył, auto to dziura bez dna, a im starsze tym bardziej jest bezdenna.

W pewnym momencie trzeba zadać sobie pytanie czy to się w ogóle opłaca? Niestety w większości przypadków się nie opłaca i jesteśmy zmuszeni poddać się pod przytłaczającymi kosztami ciągłych napraw. Na szczęście można jeszcze trochę nakładu finansowego odzyskać i sprzedać auto na złom, lub do komisu. Nie będą to oczywiście krocie, ale zawsze coś.