Marketing drukowany

erzchnie. W taki można bardzo krótko zdefiniować samą naklejkę, jednak ich typów i rodzajów jest obecnie tak dużo, że nie sposób je wszystkie wymienić. Mamy specjalne naklejki an samochody, które stosuje wiele firm na swoich au

Marketing drukowany etykiety nalepki

Naklejki to nic innego jak...

Naklejki to nic innego jak specjalny wydruk na papierze, który z jednej strony ma klej oraz perforację (najczęściej folię), który nakleja się na różne powierzchnie. W taki można bardzo krótko zdefiniować samą naklejkę, jednak ich typów i rodzajów jest obecnie tak dużo, że nie sposób je wszystkie wymienić.

Mamy specjalne naklejki an samochody, które stosuje wiele firm na swoich autach, naklejki z żywicy, naklejki na produkty spożywcze oraz wiele innych. Każdy z tych rodzajów drukuje się w nieco inny sposób, co powoduje zmiany w cenie za arkusz wydruku.


O powszechnym zjawisku druku

Na co dzień mało kto zastanawia się nad tym jak wykonane są te wszystkie kolorowe magazyny, reklamy czy wielkie bannery na autostradach, jednak proces przygotowania takich materiałów nie jest prosty i wymaga zaangażowania wielu osób, nie tylko z drukarni.

Wszystko zaczyna się od projektu wykonanego na komputerze w formacie rastrowym lub wektorowym przez grafika. Projekt musi być odpowiednio stworzony, aby pasował do przyjętych formatów druku w zależności od jego przeznaczenia. Później projekt trafia do realizacji w drukarni, gdzie musi zostać dostosowany do druku (najczęściej na roli) przez operatora DTP. Dopiero po tych wszystkich krokach wykonuje się druk całości nakładu.


Czemu większy nakład jest tańszy?

Drukarnie głownie zajmują się drukiem dla firm w większych nakładach,a le niektóre drukarnie maja w ofercie druk cyfrowy, który pozwala na drukowanie mniejszych nakładów w dalej korzystniej cenie.

Cała kwestia ceny druku rozbija się zazwyczaj o ilość nakładu, ponieważ przygotowanie sprzętu do druku to najbardziej kosztowny proces, inne koszty takie jak papier czy tusz są drugorzędne. Dlatego właśnie większy nakład równa się niższa cena za arkusz. W przypadku druku cyfrowego koszt ustawienia sprzętu nie ma miejsca, stąd niższa cena.