Krótko o dobrych i złych restauracjach

zewodnik Michelin (fr. Guide Michelin)...? seria przewodników po krajach Europy i świata, wydawanych przez francuskie przedsiębiorstwo Michelin. Pierwsza edycja, opisująca Francję, ukazała się w 1900 roku. Przewodniki Michelin dz

Krótko o dobrych i złych restauracjach Czasami warto zresetować kubki smakowe i zjeść zamiast sushi czy różnych innych przysmaków. Generalnie jeżeli coś jemy na co dzień to przestaje być przysmakiem.

Gwiazdki Michelin

Przewodnik Michelin (fr. Guide Michelin)...? seria przewodników po krajach Europy i świata, wydawanych przez francuskie przedsiębiorstwo Michelin. Pierwsza edycja, opisująca Francję, ukazała się w 1900 roku.

Przewodniki Michelin dzielą się na serię przewodników gastronomicznych (Czerwone przewodniki), opisujących hotele i restauracje, oraz serię przewodników turystycznych (Zielone przewodniki). W obydwu seriach zamieszczane są oceny obiektów, którym przyznawane są gwiazdki według trzystopniowej skali.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodnik_Michelin


Warto spróbować... Wszystkiego!

Jeść każdy musi, ale to jak i co, to już kwestia indywidualnych preferencji. Może właśnie dlatego powstaje coraz więcej restauracji o zróżnicowanym menu- czasem wręcz egzotycznym. Chęć poznawania nowych smaków przez Polaków jest coraz większa.

Niektóre dania kuchni japońskiej są u nas bardzo lubiane- mowa oczywiście o sushi i ramen. Jednak to nie jedyne przysmaki z dalekiego wschodu, które przypadły Polakom do gustu. I bardzo dobrze! Życie powinno przecież jakoś smakować.


Opinie w internecie

Opinie o restauracjach w sieci stają się swego rodzaju podstawą dla młodych ludzi w poszukiwaniach dobrej restauracji na randkę, wieczór z narzeczoną czy wypad ze znajomymi. Zła opinia może znacząco wpłynąć na ocenę restauracji przez internautów.

Ważne jest, by trzymać poziom nie tylko dań, ale i obsługi. Zła, niemiła lub niedoświadczona obsługa sali może zrujnować to co przygotowali kucharze. Kelner powinien być uprzejmy i miły- kwaśna mina i odpowiadanie półsłówkami jest bardzo źle widziane. Częściej zdarzało mi się opuścić lokal z powodu złej obsługi niż z powodu kiepskiego jedzenia, a to daje do myślenia.


Jakość, jakość i jeszcze raz jakość

Jakość produktów w restauracjach czasami pozostawia wiele do życzenia. Mrożone produkty, długo przechowywane dania i ogólny brak świeżych składników to rzeczy, które mogą poskutkować upadkiem restauracji.

Oglądając na przykład Kuchenne Rewolucje, można śmiało powiedzieć, że w większości przypadków wystarczy tylko odświeżyć menu i skorzystać z wyższej jakości składników, aby jedzenie było smaczne. Na szczęście z Polskimi restauracjami nie jest tak źle, z reguły dania są dobre i robione na świeżo.