Sklepy stacjonarne czy internetowe?
Coraz więcej kobiet decydując się na zakup ubrań korzysta z internetowych stron sklepów odzieżowych. Jest to przede wszystkim bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ w kilka chwil możemy znaleźć wybraną rzecz w odpowiednim dla nas rozmiarze. W bardziej popularnych sklepach stacjonarnych często bowiem zdarza się tak, że najbardziej rozchwytywane rozmiary najmodniejszych ubrań rozchodzą się bardzo szybko i pojawia się problem. W Internecie natomiast nie ma takiego problemu.
Dość często również możemy zauważyć, że internetowe sklepy z modą damską kuszą nas specjalnymi ofertami tylko dla klientów korzystających z tej drogi zakupu. Jest to również zaleta takiej formy nabywania ubrań. Wiele osób jednak obawia się, czy zamawiając ciuchy przez Internet dokona dobrego wyboru.
Uzależnienie od mody
Uzależnienie od zakupów stało się już tak popularne, jak palenie papierosów czy stosowanie innych używek. Okazuje się, wiele osób jest bardzo podatnych na reklamy i uważa, że zmieniające się trendy wymagają ciągłych zakupów. Moda damska, co prawda, ulega sezonowym zmianom, jednak można z łatwością stwierdzić, że ubrania modne w tym sezonie na pewno kilka czy kilkanaście lat temu były już w modzie.
Przez wiele lat odzież damska zmieniała się dość mocno, a obecnie możemy obserwować powrót do obowiązujących wcześniej trendów. Wobec tego ciągłe dokonywanie zakupów wydawałoby się trochę irracjonalne, jednak sklepy zachęcają do tego, ponieważ mogą na tym zarobić, a wiele kobiet nie zastanawia się, czy podobne do kupionych ciuchów ma już w domu, czy nie.
Zrównoważona moda
Zrównoważona moda stanowi część szerszego trendu zrównoważonego designu, gdzie towar jest projektowany i wytwarzany z uwzględnieniem jego całkowitego możliwego wpływu na środowisko i społeczeństwo, w tym tzw. śladu węglowego. W maju 2007 roku magazyn Vogue uznał, że zrównoważona moda wydaje się nie być trendem krótkoterminowym, ale takim który może przetrwać wiele sezonów1. Do tej pory environmentalizm w modzie przejawiał się poprzez przekazywanie części dochodów ze sprzedaży produktu na cele charytatywne, teraz natomiast projektanci mody ponownie wdrażają eko-świadome metody u źródła, poprzez stosowanie przyjaznych środowisku materiałów i odpowiedzialnych społecznie metod produkcji.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zrównoważona_moda