Co musisz wiedzieć o badaniach telefonicznych

sów, szukających firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.MarketingMarketing to bardzo szerokie pojęcie obejmujące wszystkie działania firmy związane z promocją, badaniami opinii, reklamą. Krótko mówiąc jest to temat rzeka,

Co musisz wiedzieć o badaniach telefonicznych Przedsiębiorstwa typu dają możliwość prowadzenia sprzedaży telefonicznej i rozmów telefonicznych w oparciu o własne skrypty do prowadzenia statystyk. To świetna szansa dla mniejszych biznesów, szukających firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.

Marketing

Marketing to bardzo szerokie pojęcie obejmujące wszystkie działania firmy związane z promocją, badaniami opinii, reklamą. Krótko mówiąc jest to temat rzeka, który stale się powiększa o nowe zagadnienia i terminy, ponieważ metod promocji (marketingu) jest coraz więcej i przybierają coraz to inne formy.

Nowością może być np. odwrócony product-placement, albo dość świeżym pojecie jest marketing internetowy. Firmy marketingowe prześcigają się w swojej ofercie, aby oferować swoim klientom nie tylko dużą ilość usług orbitujących wokół marketingu, ale również ich wysoką jakość.


Encyklopedia internetowa. Hasło: System Informacji Marketingowych

System informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowanego dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. To metoda ciągłego planowania, zbierania i przechowywania oraz analizy danych.

System informacji marketingowej ułatwia podejmowanie dwóch kategorii decyzji: programowanych i nieprogramowanych. SIM powinien być okresowo weryfikowany w celu oceny wartości dostarczonych informacji i sformułowania zapotrzebowania na nowe informacje. Wyniki badań marketingowych i informacje uzyskane z systemu informacji marketingowej są względem siebie komplementarne. Ze względu na potrzebę sprawnego przetwarzania dużej liczby danych, SIM funkcjonuje zazwyczaj przy wykorzystaniu

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_informacji_marketingowych


Prowadzenie rozmowy

Skrypt dla konsultanta telefonicznego powinien zawierać pewne podstawowe informacje o tematyce rozmowy z klientem, lub ankietowanym. Nie można wrzucić pracownika 'na żywioł', ponieważ w większości przypadków z takiej rozmowy nic nie będzie. Skrypt to podstawa, ale nie powinien stanowić ograniczenia dla konsultanta, a postępowanie niezgodnie z nim, nie powinno być karane, zwłaszcza jeżeli rozmowa zakończyła się sukcesem.

Często na nasz numer prywatny dzwonią ankieterzy z firm marketingowych, aby zadać kilka pytań odnoście nowości rynkowej, promocjach itp. Jeżeli mamy czas warto na te parę pytań odpowiedzieć. W końcu nie próbują nam niczego sprzedać, a jedynie zbierają pewne dane. Oczywiście wiele zależy od czasu w którym taki telefon otrzymamy, ponieważ telemarketerzy mają straszne wyczucie czasu.