Badania rynkowe. Dla kogo?

potrzebują ludzie, albo za jakoś czas będą potrzebowali....Z pozoru proste zadania, a jednak najlepszych marketingowców jest niewiele, a takie dane są wręcz bezcenna dla właścicieli firm, dostarczycieli usług i produktów. Wszelki

Badania rynkowe. Dla kogo? Istnieją metody i sposoby przy marketingu dostarczają bardzo użytecznych informacji. Konkretne to elementarna rzecz w tej kwestii.

O badaniach marketingowych

Marketing to zgadywanie czego potrzebują ludzie, albo za jakoś czas będą potrzebowali....Z pozoru proste zadania, a jednak najlepszych marketingowców jest niewiele, a takie dane są wręcz bezcenna dla właścicieli firm, dostarczycieli usług i produktów.

Wszelkie kwestie związane z potrzebą danego człowieka, grupy ludzi czy całego kraju. Dane te są zbierane ostatnio z każdego możliwego źródła, a zwłaszcza z Internetu. Strony śledzą użytkowników i przesyłają dane do firm marketingowych, oczywiście nie za darmo.


Viral

Marketing wirusowy (zw. reklamą wirusową; ang. viral marketing) jest specyficznym rodzajem działań marketingowych. Polega na zainicjowaniu sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy, usług czy produktów1. Nie zawsze musi to być konkretna informacja, może to być tzw. budowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie, czyli wywoływanie pożądanych skojarzeń z nazwą, logo firmy.

Przykładem marketingu wirusowego mogą być zabawne lub intrygujące filmiki lub zdjęcia reklamowe (często stylizowane na amatorskie), które użytkownicy Internetu rozsyłają między sobą. Wykorzystywana jest także plotka, tworzone są odpowiednie trendy czy legendy miejskie, które wędrując między potencjalnymi klientami, mają zwiększać świadomość produktu i czynić z niego produkt symboliczny, o wysokiej jakości czy symbol statusu, bądź przeciwnie, szkodzić jego opinii.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_wirusowy


Zanim wyprodukujemy...

W zasadzie każdy produkt wprowadzany na szeroką skalę jest najpierw badany pod kątem marketingowym przez specjalistów. Robią oni badania marketingowe na szeroką skale, uwzględniając grupę wiekową, płeć, region i wiele innych czynników, które mogą wpływać na sprzedaż nowego produktu.

Wyniki przedstawiane są zarządowi danej firmy i ta decyduje czy opłaca im się wypuszczać dany produkt na rynek. Badania jednak to nie wszystko, ponieważ wszystko po drodze z fabryki do sklepów może pójść nie tak, ale o tym może kiedy indziej.